Biblioteksdagarna, föreningens årliga konferens och årsmöte, arrangeras i Stockholm 16–17 maj. Vi är i full gång med planering av programmet, och öppnar nu våra bokningsformulär för att ge möjlighet till tidig anmälan.

Årets tema är ”Ett steg till”, som handlar om att 2018 är året då bibliotekssektorn ska gå från ord till handling, från vision till verklighet, och ta det viktiga steget ut i samhällsdebatten.
– Vi ser framemot att träffa representanter för hela bibliotekssverige på plats i Stockholm 16–17 maj, och tillsammans med er skapa ett starkare biblioteksväsende. Vi behövs i samhällsdebatten, särskilt inför valet i september. Biblioteksdagarna är också ett tillfälle att knyta nya kontakter och dela erfarenheter med kollegor från andra delar av landet och andra delar av sektorn, säger projektledare Jenny Poncin.
Programförklaring och anmälan Biblioteksdagarna 2018

Biblioteksdagarna, liksom Svensk biblioteksförening, är öppen för alla. Är du inte medlem ännu? Passa på att registrera ditt medlemskap nu, för att få det rabatterade medlemspriset på konferensen.