20–21 november arrangerar Internetstiftelsen i Sverige Internetdagarna för 18:e året i rad. I år har Digidelnätverket, där Svensk biblioteksförening ingår, blivit tillfrågade att arrangera ett spår, som går under namnet ”Digitalt först – hur utvecklar vi digitalt sen?”

Under två dagar möts människorna som formar internet i dag och i framtiden för att ta del av ett dussintal evenemang för att inspireras, nätverka och lära. Internetdagarna hålls på Stockholm Waterfront Congress Center.

– Genom samverkan och delad kunskap arbetar Digidelnätverket för att öka den digitala delaktigheten och tillgängligheten till digitala tjänster i Sverige. Nu pågår en spännande utveckling där olika verksamheter samarbetar för att erbjuda medborgare möjlighet att lära sig hur och varför det är viktigt att använda digitala tjänster. I takt med att tillgång till internet ökar med satsningar på fibertillgång behöver också allmänheten kunskap i hur man använder tjänster som utvecklas av myndigheter, näringsliv och annan offentlig verksamhet. En e-tjänst som inte alla kan använda är ett resursslöseri på många sätt.  I Digidelspåret presenterar vi DigidelCenter, digitala servicecenter och kommunala och regionala exempel på att bygga och stärka digital delaktighet och kompetens, berättar Jenny Poncin, Svensk biblioteksförenings representant i Digidelnätverkets samverkansledning.

Boka-tidigt-pris fram till 30 september + rabattkod

Internetdagarna erbjuder boka tidigt-rabatt fram till 30 september: 1 000 kronor/dagsbiljett (ex moms). Efter 30 september kostar dagsbiljetterna 1 250 kronor (ex moms).

Svensk biblioteksförenings medlemmar får också använda rabattkoden IND17 som ger ytterligare 20 % rabatt på gällande pris, oavsett när biljetterna köps.

Köp biljetter och läs mer om programmet på Internetdagarna.se (nytt fönster)