Biblioteksdagarna är över för i år! Från styrelsen och kansliet vill vi rikta ett stort tack till alla deltagare, utställare, talare och volontärer som deltagit i och bidragit till årets konferens.

Under Biblioteksdagarna i Stockholm 16–17 maj var ni 600 personer från bibliotekssektorn som lyssnade, berättade, diskuterade, upprördes och skrattade tillsammans.
– Jag är så nöjd med dagarna, och hoppas att ni fick med er nya tankar hem. Tänk gärna på det vår ordförande Johanna sa som avslutning: ta med er inspiration hem, reflektera, samtala med kollegor och använd inspiration till att göra något. Låt inte konferensbesöket stanna vid ett besök i Stockholm! säger projektledare Jenny Poncin.

– Det var så hög nivå på alla presentationer, och ett program alla kunde uppskatta oavsett bibliotekstyp. Personligen slogs jag av den fina kollegialiteten mellan Vickery Bowles och Tracy Gabridge, och deras ödmjukhet inför uppdraget, kommenterar generalsekreterare Karin Linder.

Tack för i år – vi ses i Helsingborg 14–16 maj 2019!

Foto: Elisabeth Ohlson Wallin