Svensk biblioteksförening arrangerar Forskardagen på Citykonferensen i Stockholm den 6 december, och konferensen handlar i år om olika perspektiv på digital integritet.

– Frågor kring integritet på nätet är ständigt aktuella, kanske extra mycket nu när vi får en ny dataskyddsförordning våren 2018. Det är komplicerade och ibland skrämmande frågor, och det här blir ett tillfälle att lära sig mer om vad vi som användare har att förhålla oss till när det gäller till exempel skydd av personuppgifter, säger Katarina Wiberg, forsknings- och utvecklingssekreterare hos Svensk biblioteksförening och projektledare för Forskardagen.

Anmäl dig till Forskardagen (öppnas i nytt fönster)

Ur innehållet:

• Personuppgifter som handelsvara – Stefan Larsson, Lunds universitet och Fores
  • Nytt digitalt verktyg kartlägger hur vår känsliga information används – Farzaneh Karegar, Karlstads universitet
  • Framtidsspaning med Jacob Dexe vid Research Institutes of Sweden

Detaljerat program publiceras på webben inom kort.

Mer information om dagens talare (öppnas i nytt fönster)

Tid: 6 december, 09:30–16:00
Plats: Citykonferensen, Stockholm

Student?
Du som studerar biblioteks- och informationsvetenskap kan söka vårt stipendium för kostnadsfritt deltagande i konferensen och ekonomiskt stöd för övriga omkostnader, upp till 1 000 kronor. Skicka ett mejl till oss och berätta vilken utbildning du går och en kort motivering.
info@svbib.se

Vid frågor, kontakta Katarina Wiberg, projektledare