19 maj, 2020

Call for posters

Ta chansen att dela med er av erfarenheter från ert bibliotek i vår posterutställning med temat ”Biblioteken och hållbarhetsmålen”.

På Biblioteksdagarna 2020 vill vi uppmuntra till utökat erfarenhetsutbyte och samtal mellan konferensens deltagare. En del i detta är att arrangera en posterutställning där alla medlemmar i Svensk biblioteksförening är inbjudna att ställa ut.

Det kan röra sig om allt från praktiska case till strategier och metoder som ni har genomfört eller håller på att genomföra. Eller lyft en frågeställning som ni vill jobba vidare med och vill ha input eller samarbetspartners till. I konferensens program kommer en timme att avsättas specifikt för rundvandring i posterutställningen. Alla bibliotek som deltar i posterutställningen erbjuds reducerat pris på en konferensbiljett.

Vi behöver bekräftelse på eventuell postermedverkan till info@svbib.se senast 16 februari. Märk mejlet “Deltagande posterutställning”. Bekräftelsen ska innehålla uppgifter till kontaktperson samt till den deltagare som får reducerat pris (2000 kr/deltagare) på Biblioteksdagarna.

Alla som blir antagna till posterutställningen kommer att få praktisk information angående posterns utformning och utställningstider, samt en särskild länk för anmälan till konferensen. Denna information kommer att mejlas ut den 19 februari.