Datum för evenemanget: 5 maj, 2022

Tips på hotell

Hotell Stockholm, 4-6 maj 2022

Föreningen har avtalat fram några få rabatter på hotellrum, vilka finns presenterade nedan, tillsammans med tips om några hotell som ligger bra till för att ta sig till konferensen på Cirkus på Djurgården. Erbjudanden såsom pris och reservation, är garanterade fram till angivet sista bokningsdatum. Därefter gäller reservation i mån av plats.

OBS! Varje deltagare bokar och betalar sitt rum själv.

Hotell med rabatterade priser

Scandic Sjöfartshotellet
Katarinavägen 26
104 65 Stockholm

Bokning av rum sker via Scandics hemsida www.scandichotels.se eller genom att ringa Scandic Centralbokning på 08 517 517 00, tonval 1

Uppge bokningskod: BSVE040522

Gäst ska uppge kreditkortsinformation vid bokningstillfället för garanti av sitt rumBetalning erläggs av gäst till hotellet i samband med vistelse. Gäst kan ändra och/eller avboka sitt rum fram till 18:00 på ankomstdagen, Vid ändringar och/eller avbokning efter 18:00 ankomstdagen, eller vid utebliven ankomst, har hotellet rätt att debitera för uteblivna nätter.

Sista dag för bokning 4/4

Enkelrumspris ink. moms och frukost, per rum och natt: 1.190:-

Best Western and hotel
Apelbergsgatan 40
111 37  Stockholm

Bokning av rum sker via hotellets hemsida, https://www.bestwestern.se/booking-path/hotel-rooms/best-western-and-hotel-stockholm-88215

Uppge rabattkoden: and15  så får du 15% rabatt på dagspriset, vilket varierar beroende på bokningsläge. Priset för ett hotellrum på and hotel ligger omkring 1.500:-

Gäst ska uppge kreditkortsinformation vid bokningstillfället för garanti av sitt rum. Betalning erläggs av gäst till hotellet i samband med vistelse. Gäst kan ändra och/eller avboka sitt rum fram till 18:00 på ankomstdagen, Vid ändringar och/eller avbokning efter 18:00 ankomstdagen, eller vid utebliven ankomst, har hotellet rätt att debitera för uteblivna nätter.

Hasselbacken
Hazeliusbacken 20
115 21 Stockholm

Bokning av rum sker via hotellets hemsida; https://hasselbacken.com/sv/rum/#vara-rum eller via telefon 08-12 13 33 00.

Om du uppger koden BDGR2022 vid bokning får du en mindre rabatt på gällande dagspris, vilket är ett fluktuerande pris. Jämför gärna priset med eller utan kod innan du lägger din bokning! Hasselbacken ligger endast några stenkast från Cirkus, där Biblioteksdagarna äger rum. Ett genomsnittligt rumspris ligger på omkring 2.700:-/enkelrum/natt.

Tips på hotell med olika lägen och prisklasser, utan avtal med Svensk biblioteksförening

Hotell Sven Vintappare
Sven Vintappares Gränd 3
111 27  Stockholm

Bokning av rum sker via hotellets hemsida; https://59957be288afc.sirvoy.me

Har du problem eller hellre skulle vilja boka ditt rum via telefon, var god ring 08-22 41 40. Hotellet ligger i Gamla Stan, med bra förbindelser till Djurgården med färja. Var god notera att hotellrummen ligger på våning ett till fyra och då hotellbyggnaden är över 400 år gammal finns ingen hiss. Hotellet har 14 dagars avbokningspolicy. Rumspris ligger på cirka 1.900:-/enkelrum/natt.

Hellstens Glashus
Wollmar Yxkullsgatan 13
118 50  Stockholm

Bokning av rum sker via hotellets hemsida: https://hellstensglashus.se/ Rumspris ligger på cirka 2.000:-/enkelrum/natt.