Evenemanget startar: 17 maj, 2021

Branschdagarna 2021

Svensk biblioteksförenings branschdagar arrangerades 17–19 maj 2021, med tre heldagar av både livesändningar och inspelat material i en interaktiv digital mötesplats med över 400 deltagare. Ett stort tack till er som deltog!

Tema: Omstart

Vi väljer att blicka framåt och ta med oss det mesta av det bästa från året som gått. Istället för att prata om vad vi har gjort så vill vi fokusera på vad vi har lärt oss, och hur vi kan vidareutveckla det med hjälp av våra erfarenheter.

• Vad ser vi för utveckling för professionen?
  • Hur prioriterar vi i verksamheten?
  • Vilken bibliotekspolitik behövs nu och vilken kommer vi se?

I tre dagar träffas vi och lyssnar på externa talare, workshoppar och bara pratar med varandra under rubrikerna POLITIKEN, RUMMET, och Rollen. Välkommen!

Mer om konferensen

Konferensprogrammet hittar du på vår programsida.
De medverkande under konferensen kan du läsa mer om på vår talarsida.
Mer information om våra workshops hittar du på workshopsidan.
Årets utställare ser du på utställarsidan.

Under Branschdagarna fanns representanter från följande organisationer och företag på plats:

Videoutställning under konferensen

Under konferensen visades 20 nyproducerade videos från bibliotek runtom i Sverige, där biblioteksmedarbetare delade med sig av sin verksamhet, sina bästa tips, och vad de lärt sig under det pandemiår som gått. För dig som deltog i konferensen finns videoutställningen att se i plattformen till och med 16 juni 2021.

Utställare