Evenemanget startar: 17 maj, 2021

Branschdagarna 2021

Välkommen till Svensk biblioteksförenings branschdagar 2021! 17–19 maj erbjuder vi tre heldagar av både livesändningar och inspelat material i en interaktiv digital mötesplats för dig i biblioteksbranschen. På den här sidan kommer du snart att kunna göra din anmälan, och ta del av konferensprogrammet.

Tema: Omstart

Vi väljer att blicka framåt och ta med oss det mesta av det bästa från året som gått. Istället för att prata om vad vi har gjort så vill vi fokusera på vad vi har lärt oss, och hur vi kan vidareutveckla det med hjälp av våra erfarenheter.

• Vad ser vi för utveckling för professionen?
  • Hur prioriterar vi i verksamheten?
  • Vilken bibliotekspolitik behövs nu och vilken kommer vi se?

I tre dagar träffas vi och lyssnar på externa talare, workshoppar och bara pratar med varandra under rubrikerna POLITIKEN, RUMMET, och Rollen. Välkommen!