3 dec, 2019

Forskardagen 2019

Tack till alla som deltog under Forskardagen 2019! Det blev en fullsatt heldag om hållbar utveckling, med fantastiska talare och engagerad publik.

Välkommen till årets Forskardag!

Till programmet Våra talare

I nästan alla delar av samhället arbetar vi numera för en hållbar utveckling. Vad innebär det egentligen? Och vad innebär det att leva i ett hållbart samhälle? Under namnet Agenda 2030 har FN identifierat utmaningar och tagit fram mål för den globala utvecklingen/global hållbarhet.

Hållbar utveckling spänner över alla delar av samhället och det pågår forskning inom vitt skilda discipliner. Detta vill vi belysa under Forskardagen. Vi kommer möta ett antal forskare vars arbete knyter an till ett urval av de globala hållbarhetsmålen och höra om hur de tar sig an utmaningarna.

Enskild medlem i Svensk biblioteksförening: 1 200 kronor
Pensionärsmedlem: 500 kronor
Studentmedlem: 500 kronor
Icke medlem: 1 700 kronor

Inte medlem ännu?

Passa på att starta ditt medlemskap nu, och få reducerat pris (1 000 kronor) på konferensen. Enskilt medlemskap kostar 350 kr/år, och innebär tillgång till alla våra expertnätverk, reducerade priser på våra konferenser, chans att söka stipendier, och vår tidning Biblioteksbladet hemskickad med åtta nummer/år.

Katarina Wiberg

Utredare

Arbetar med universitets- och högskolebibliotek, specialbibliotek, upphovsrätt, kulturarv, forskningsinitierande stöd, LIBER, Eblida, kontaktperson för Collijn-juryn.

Maila mig

Svensk biblioteksförening