Lagom till advent dimper årets sista nummer av vår medlemstidning Biblioteksbladet ner i brevlådor runtom i Sverige.

Slaget om strategin – så tituleras detta nummers tema, där Stina Loman intervjuat Erik Fichtelius om biblioteksbranschens kritik mot utkastet och hur han och sekretariatskollegorna nu arbetar vidare. Redaktionen har också varit med under ett av de dialogmöten som hållits runtom i landet och pratat med deltagare. Svensk biblioteksförenings ordförande Johanna Hansson är en av de ”åtta röster om utkastet” som avrundar temat.

På föreningens medlemssidor kan du få reda på temat för nästa års upplaga av Biblioteksdagarna! (Snart öppnar vi också anmälan, håll utkik på vår webbplats!) Läs också om vilka projekt som fått vårt utvecklingsstöd i år.

Läs som e-tidning här (nytt fönster)

Har du ett nyhetstips till Biblioteksbladet?
Kontakta A4 som producerar tidningen på bbl@a4.se