När Biblioteksdagarna 2020 ställdes in och ersattes av en digital konferens sattes planerna för posterutställningen på paus. Nu är den tillbaka, i digital version.

– När Biblioteksdagarna ställdes in i våras hade vi redan hunnit få in intresseanmälningar från medlemmar runtom i landet. Nu samlar vi ett antal posterbidrag på föreningens webbplats, för en ”digital posterutställning”. Temat är detsamma som ursprungligen var tänkt; hur har ditt bibliotek arbetat med hållbarhet utifrån de globala målen? Under de kommande veckorna presenterar vi ett bidrag i veckan från fyra bibliotek som har tänkt om från fysisk poster till digital presentation, berättar Karin Martinsson, projektledare för Biblioteksdagarna.

Först ut är Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg, som delar med sig av sitt projekt Kreativa rum.

Till den digitala posterutställningen