Nu är den digitala plattformen för konferensen Folk och Kultur öppen!

Under konferensen kommer Svensk biblioteksförening att ha ett digitalt panelsamtal där vi kommer att prata om biblioteken och pandemin.

Hur har biblioteken hanterat pandemin? Hur har verksamheten ställts om och vilka lärdomar har dragits inför framtiden?
Det handlar om Svensk biblioteksförenings kommande rapport ”Biblioteken och pandemin”. Utifrån rapporten genomförs ett panelsamtal med både företrädare för bibliotekssektorn och beslutsfattare på lokal/nationell nivå.

I panelsamtalet medverkar Christer Nylander, ordförande i kulturutskottet (L), Markus Lindgren, ordförande i kulturnämnden (MP) i Västerås, samt Catharina Ek, bibliotekschef i Upplands-Väsby. Moderator för panelsamtalet är Johanna Hansson, ordförande i Svensk biblioteksförening.

Till föreningens seminarium

För att kunna se panelsamtalet måste man registrera sig i förväg!

Här kan du registrera dig gratis (nytt fönster)