Biblioteksdagarna 2023 har tema Öppenhet. För att bidra till öppenhet, samtal och delaktighet mellan konferensens deltagare, bjuds alla medlemmar i Svensk biblioteksförening in till att ställa ut på en posterutställning. Temat för posterutställningen är ”Det öppna biblioteket”.

Ta chansen att dela med dig av erfarenheter från hur ni arbetar på ert bibliotek, ett samarbete ni har med en annan aktör, hur ni arbetar i ert expertnätverk eller ett forskningsprojekt. Det kan röra sig om allt från praktiska ”case” om hur biblioteksrummet gjorts mer tillgängligt, till strategier för öppen vetenskap, metoder som ni har genomfört eller håller på att genomföra. Eller lyft en frågeställning som ni vill jobba vidare med och vill ha feedback eller samarbetspartners till.

I konferensens program kommer det att avsättas tid specifikt för rundvandring i posterutställningen. Upp till två personer per poster får ett rabatterat pris på konferensen.

Vi behöver bekräftelse på eventuell postermedverkan till info@svbib.se senast 16 februari. Märk mejlet “Deltagande posterutställning”. Bekräftelsen ska innehålla posterns ämne, uppgifter till kontaktperson samt till den eller de deltagare som får reducerat pris (2 500 kr ex moms/deltagare) på Biblioteksdagarna 2023. Du kommer sedan att få en särskild anmälningslänk för anmälan till konferensen.

Anmälan till Biblioteksdagarna 2023 – Öppenhet öppnar i början av december. Håll utkik i föreningens kanaler!