På Biblioteksdagarna 2020 vill vi uppmuntra till utökat erfarenhetsutbyte och samtal mellan konferensens deltagare. En del i detta är att arrangera en posterutställning, där alla medlemmar i Svensk biblioteksförening är inbjudna att ställa ut. Temat för posterutställningen är ”Biblioteken och hållbarhetsmålen”.

Ta chansen att dela med er av erfarenheter från hur ni arbetar på ert bibliotek. Det kan röra sig om allt från praktiska case till strategier och metoder som ni har genomfört eller håller på att genomföra. Eller lyft en frågeställning som ni vill jobba vidare med och vill ha input eller samarbetspartners till. I konferensens program kommer en timme att avsättas specifikt för rundvandring i posterutställningen. Alla bibliotek som deltar i posterutställningen erbjuds reducerat pris på en konferensbiljett.

Vi behöver bekräftelse på eventuell postermedverkan till info@svbib.se senast 16 februari. Märk mejlet “Deltagande posterutställning”. Bekräftelsen ska innehålla uppgifter till kontaktperson samt till den deltagare som får reducerat pris (2000 kr/deltagare) på Biblioteksdagarna. Du kommer sen att få en särskild anmälningslänk för anmälan till konferensen.

Du kan redan nu anmäla dig till Biblioteksdagarna 2020 som har temat ”Biblioteket som aktör i det hållbara samhället”. Boka tidigt pris gäller fram till 31 mars 2020!

Till anmälan

Vi ses 19-20 maj i Göteborg!