Nu kan du söka Svensk biblioteksförenings stipendium för deltagande i konferensen.

Alla enskilda medlemmar i Svensk biblioteksförening kan söka stipendium för att delta i IFLA:s arbete genom att besöka den årliga konferensen. Årets konferens kommer att hållas i Aten, Grekland, 24–30 augusti 2019. Här kan du läsa mer om WLIC 2019, öppnas i nytt fönster!

Kriterium för att söka är att den sökande aktivt deltar i Svensk biblioteksförenings och IFLA:s arbete, och inte kan få kostnaderna för deltagande i konferensen täckta på annat sätt. Vi välkomnar även dig som är ny medlem i Svensk biblioteksförening, och som framöver vill engagera dig i föreningens och IFLA:s verksamhet. 25 procent av vår totala stipendiesumma reserverar vi för de medlemmar som inte tidigare deltagit i IFLA:s konferens.

Sista ansökningsdag är 8 februari. Vid frågor, kontakta info@svbib.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök om stipendium (nytt fönster)