Årets stora bibliotekskonferens är nu avslutad. Biblioteksdagarna var en hybridkonferens och den ägde rum på Cirkus i Stockholm 5–6 maj och lockade sammanlagt drygt 400 deltagare.

Under Biblioteksdagarna fanns det deltagare både på plats på Cirkus och digitalt via en plattform, som visade uppskattning både i sociala medier och live i lokalerna i Stockholm där konferensen ägde rum.
Både i fysiska och digitala utställarmontrar har det även funnits mycket aktivitet och glada tillrop.

– Tack för stort engagemang och fina samtal under Biblioteksdagarna 2022! Jag hoppas att vi alla möts igen 2023, säger Karin Linder, generalsekreterare hos Svensk biblioteksförening.

Plattformen öppen till och med 4 juni

För alla som har löst konferensbiljett kommer det att finnas möjlighet att återuppleva alla intervjuer och föreläsningar i plattformen till och med den 4 juni.
Genomför också gärna uppföljningsenkäten som kommer att finnas tillgänglig i plattformen.

Ett stort tack till alla er som deltog i Biblioteksdagarna. Nu gör vi om detta nästa år – vi ses i Linköping 24–25 maj 2023!

Svensk biblioteksförenings kansli.