Årets stora bibliotekskonferens är nu avslutad. Svensk biblioteksförenings första digitala branschdagar ägde rum 17–19 maj och lockade drygt 400 deltagare.

Aktiviteten i livechatten gick på högvarv under de moderatorledda studiosändningarna med talare via länk, och uppslutningen var stor vid eftermiddagarnas workshops. Att det var många som passade på att använda den digitala plattformens många möjligheter visade sig i form av ett stort antal aktiva deltagare i konferenstävlingen, som pågick under alla tre dagarna. Även i utställarmontrar och videoutställning har det funnits mycket aktivitet och glada tillrop.

– Under de månader som vi har arbetat med att hitta rätt plattform för ändamålet, lämplig studio, kunnig moderator, intressanta föreläsare och engagerande aktiviteter har vi bara kunnat hoppas på att få till det utbyte och den gemenskap som det faktiskt blev under Branschdagarna. Vi är så glada för allt ert engagemang! säger Karin Martinsson, projektledare för Branschdagarna.

Plattformen öppen till och med 16 juni

För alla som har löst konferensbiljett finns det möjlighet att återuppleva alla intervjuer, föreläsningar, och pauspilates i plattformen till och med den 16 juni. Genomför också gärna uppföljningsenkäten som finns tillgänglig i plattformen.

Ett stort tack till alla er som deltog i Branschdagarna. Nu ska vi bara se till att toppa detta nästa år – vi ses på Cirkus i Stockholm i maj 2022!

Svensk biblioteksförenings kansli