Nu kan vi avslöja två nya spännande föreläsare till Hållbara samhällen och bibliotek – Live från Malmö: Nina Simon och Priyanka Mohan.

Priyanka Mohan

Priyanka Mohan är strategic lead på M S Swaminathan Research Foundation (MSSRF) i Chennai, Indien. MSSRF arbetar med att öka användningen av modern vetenskap och teknologi inom jordbruket för att förbättra livsvillkoren i indiska landsbygdssamhällen. Folkbiblioteken har en stor roll i detta arbete.

Mohans expertisområden innefattar bland annat hantering av naturresurser och samhälleliga anpassningar till klimatförändringar, och hon har arbetat för organisationer som International Development Research Centre, Bill & Melinda Gates Foundation och Cordaid.

Nina Simon

Nina Simon är Spacemaker och VD för OF/BY/FOR ALL, en ideell organisation som arbetar för att medborgerliga och kulturella platser ska kunna bli relevanta för fler människor.

Hon är även tidigare chef för Santa Cruz Museum of Art & History och har skrivit de två bästsäljande böckerna The Participatory Museum och The Art of Relevance. Simon är också en aktiv föreläsare som bland annat deltagit i flera TEDx.