Ytterligare en workshop har tillkommit till Branschdagarnas program på tisdagen 18 maj, som bygger vidare på en av förmiddagens programpunkter.

Anmäl dig till Branschdagarna

I veckan blev det klart att vi kan erbjuda ytterligare en workshop under tisdag eftermiddag 18 maj. I workshopen ”Upphovsrätt: biblioteksscenarier” kommer deltagarna att arbeta utifrån olika scenarier och diskutera hur lagen kan tolkas ur ett biblioteksperspektiv, och hur en biblioteksverksamhet kan göras digital. Workshopen leds av Evelina Mibesjö och Emelie Lundqvist från Svensk biblioteksförenings expertnätverk för kommunikation på bibliotek.

Evelina Mibesjö och Emelie Lundqvist

Läs mer om denna och våra andra workshops

Workshopen bygger vidare på programpunkten ”Det digitala rummet och upphovsrätten” som hålls under förmiddagen tisdag 18 maj. Jonas Holm, advokat och även ledamot i Svensk biblioteksförenings styrelse, guidar oss genom upphovsrätten och dess undantag i en bibliotekskontext.

Läs mer i konferensprogrammet

Länk till möjlighet att välja workshops kommer skickas ut via e-post till anmälda deltagare under veckan före konferensen.

Foto av skrivmaskin: Markus WinklerUnsplash