Välkommen Gabriella Moen, ny ledamot i Regionförening Västerbotten!

Gabriella pluggar Biblioteks- och Informationsvetenskap på Umeå universitet, och kommer vara färdigbakad bibliotekarie i januari 2022.

– Det känns fint att få vara en del av styrelsen. De övriga är ett erfaret gäng, så det känns tryggt och roligt att vara med, säger Gabriella.

Hur kommer det sig att du vill vara med?
– Jag är väldigt nyfiken och kan inte låta bli att bli kasta mig in i det som engagerar. Här känns det som att jag får vara del i ett sammanhang som kan betyda mycket för den enskilde.

Vad hoppas du på att regionföreningen ska göra för och med medlemmarna?
– Jag hoppas att föreningen ska vara en mötesplats för våra medlemmar och att vi ska kunna bidra med lärorika och nöjsamma aktiviteter.

Vad vill du bidra med?
– Jag har tidigare arbetat med att arrangera aktiviteter, den kompetensen tar jag med mig till föreningen och jag vill bidra med min entusiasm och nyfikenhet.

Foto: Samuel Pettersson