Välkommen Joakim Pasma, som är ny ledamot i regionförening Västerbotten!

Joakim jobbar som bibliotekarie på kulturcentrumet Alva kultur, som har sjukhusbiblioteket som bas. I Alva kultur ingår även Galleri Alva och de erbjuder många olika kulturaktiviteter som författarbesök, musik, workshops i hantverk med mera.

– Det känns kul att vara en aktiv del i regionföreningens planering och arbete. Jag ville vara med för att kunna påverka föreningens arbete och bli mer involverad i det som sker lokalt, säger Joakim Pasma.

Vad hoppas du på att regionföreningen ska göra för och med medlemmarna?
– Jag hoppas att vi ska vara något som våra medlemmar verkligen uppskattar och att vi ska kunna anordna fortbildningar och aktiviteter som våra medlemmar ser fram emot att delta i.

Vad vill du bidra med?
– Jag vill bidra med de erfarenheter jag har från tidigare och att vara en representant för de allmänna sjukhusbiblioteken.