Den 9–10 november arrangerades konferensen Mötesplats Profession – Forskning 2022 i Borås. Nu kan du äntligen se de inspelade föreläsningarna från konferensen med huvudtalare Pelle Snickars och Cecilia Andersson.

Under konferensen höll Cecilia Andersson, lärare och forskare, institutionen för kulturvetenskaper, Lunds universitet, föredraget ”Google är inte kul – ungdomars användning av och föreställningar om sökmotorer i vardagen”.

Pelle Snickars, professor i digitala kulturer, avdelningen för ABM och digitala kulturer, Lunds universitet, gav bland annat en historisk tillbakablick om folkbibliotekens roll i relation till musik och audiovisuella medier i föredraget ”Folkbibliotek och diskotek”.

Se de inspelade föreläsningarna här, länk öppnas i nytt fönster!