Välkommen Rebecca Levander, ny ledamot i Regionförening Väst!

Rebecca är biblioteks- och kulturenhetschef i Karlsborgs kommun.

– Det känns fint och lite högtidligt. Att arbeta för bibliotekens roll i vårt demokratiska samhälle är viktigt och att då få vara med i det här sammanhanget känns helt rätt, säger Rebecca Levander.

Hur kommer det sig att du vill vara med?
– Jag tror att vi från biblioteksvärlden måste påverka och lobba hårt för våra verksamheter gentemot politiker och därför känns det viktigt med Svensk biblioteksförening som en aktör i det arbetet.

Vad hoppas du på att regionföreningen ska göra för och med medlemmarna?
– Dels verka som en stark och gemensam röst för alla medlemmar, dels arbeta med spridning av information på alla tänkbara sätt till våra medlemmar så att de kan få varje chans att förbättra sina verksamheter och utveckla sig själva.

Vad vill du bidra med?
– Jag är helt ny i det här sammanhanget så jag får väl se vad jag kan komma att bidra med allt eftersom arbetet fortskrider.