Den 24 september håller Svensk biblioteksförening i ett spännande seminarium på temat lättläst på årets digitala Bokmässa.

Skolbibliotekarien – elevens guide i bokskogen

Skolbibliotekarien – elevens guide i bokskogen heter seminariet som kommer att ledas av Åsa Wengelin, professor vid institutionen för svenska språket på Göteborgs universitet. Medverkar gör också Svensk biblioteksförenings Jenny Nilsson som kommer att vara moderator och programledare.

Seminariet kommer att sändas på Bokmässans Bildningshubb (ny flik) den 24 september kl 11.30-12.00.

Det kostar inget att titta på och kommer även att kunna ses i efterhand.

Glöm inte att lägga till i din kalender…

Här kan du läsa mer om Skolbibliotekarien – elevens guide i bokskogen i Bokmässans program (ny flik) och lägga till det via deras, eller genom vår sida, i din kalender.

Årets skolbibliotek 2020

Under seminariet delar vi i samarbete med Nationella Skolbiblioteksgruppen (ny flik) ut priset för Årets skolbibliotek 2020. Vinnarna kommer att berätta om sitt arbete kring läsning.

Fotograf: Johan Wingborg, nyhetsfotot är ett montage.