Nu kan du söka Svensk biblioteksförenings stipendium för deltagande i IFLA:s konferens i Rotterdam.

Alla enskilda medlemmar i Svensk biblioteksförening kan söka stipendium som täcker en del av kostnaden för att delta i IFLA:s årliga konferens. Årets konferens kommer att hållas i Rotterdam, Nederländerna, 21–25 augusti 2023. Här kan du läsa mer om WLIC 2023 (länk öppnas i nytt fönster).

Kriterium för att söka är att den sökande aktivt deltar i Svensk biblioteksförenings och IFLA:s arbete, och inte kan få kostnaderna för deltagande i konferensen täckta på annat sätt. Vi välkomnar även dig som är ny medlem i Svensk biblioteksförening, och som framöver vill engagera dig i föreningens och IFLA:s verksamhet. 25 procent av vår totala stipendiesumma reserverar vi för medlemmar som inte tidigare deltagit i IFLA:s konferenser, när konferensen genomförs i Europa.

Du som är enskild medlem i Svensk biblioteksförening kan ansöka om ett stipendium på 10.000 kronor.

Läs mer om stipendierna här.

Sista ansökningsdag för stipendium från föreningen är 22 mars 2023 och du får besked senast 30 mars.

Välkommen med din ansökan!

Till ansökan

Har du frågor om stipendiet?
Kontakta Anna Lindahl, administratör:
E-post: anna.lindahl@svbib.se

Foto: Pixabay.