Nu öppnar vi för ansökningar till vårens resestipendier för medlemmar.

Svensk biblioteksförenings resestipendier syftar till att fördjupa medlemmars bibliotekskunskaper. Stipendierna kan användas till både inrikes- och utrikesresor och det går att ansöka om stipendium för upp till 100% av kostnaderna. Både enskilda och institutionella medlemmar i Svensk biblioteksförening kan söka.

Beslut om vilka som får ta emot vårens stipendier fattas under april. Alla stipendiater rapporterar sin resa genom en reseberättelse/artikel, för publicering på föreningens webbplats och eventuellt också i andra kommunikationskanaler.

Inför din ansökan

Ansökan ska innehålla en motivering och budget för resan. Innan du ansöker, läs fullständiga villkor på vår sida om stöd och stipendier:
Stöd och stipendier

Skicka din ansökan till Svensk biblioteksförenings kansli via e-post senast 31 mars: info@svbib.se
Skriv ”Resestipendium” i ämnesraden.

Har du frågor kring resestipendiet?
Kontakta Anna Lindahl, administratör:
E-post: anna.lindahl@svbib.se