Är du studentmedlem och vill gå på Biblioteksdagarna 24–25 maj? Du som är student vid någon av utbildningarna inom biblioteks- och informationsvetenskap har nu möjlighet att söka stipendium för att kunna delta på konferensen.

Till årets konferens i Linköping erbjuder vi stipendier till nio studenter inom biblioteks- och informationsvetenskap. För att ansöka om stipendium fyller du i formuläret nedan och om du blir beviljad stipendiet får du en särskild länk att använda vid anmälan.

Du som blir beviljad en fysisk biljett får förutom fri deltagaravgift även ett bidrag på upp till 1000 kronor för täcka kostnader för resa och boende. Detta bidrag betalas ut i efterhand mot inskickade originalkvitton.

Ansök om stipendium