Du som är student vid någon av utbildningarna inom biblioteks- och informationsvetenskap har möjlighet att söka stipendium för att kunna delta i Svensk biblioteksförenings konferenser.

Till denna konferens delar vi ut totalt fem stipendier till studenter i biblioteks- och informationsvetenskap. Ansök om stipendium och invänta besked innan du anmäler dig till konferensen.

Här kan du läsa mer om föreningens stöd och stipendier, öppnas i nytt fönster!

För stipendierna gäller följande:
  • Stipendiet ger kostnadsfritt deltagande i konferensen och ett bidrag på upp till 1 000 kronor för kostnader för resa och boende. Detta bidrag betalas ut i efterhand mot inskickade kvitton.
  • Du är behörig att söka om du är inskriven vid någon av de svenska utbildningarna inom biblioteks- och informationsvetenskap.
  • Vid ansökningstillfället ska du vara enskild medlem i Svensk biblioteksförening. För en student kostar det 175 kr/år. Bli medlem

Till ansökan