Onsdagen 6 december kl. 18-20 inbjuder Svensk biblioteksförenings regionförening Stockholm, Gotland och Uppsala till julmingel på Solidaritetshuset i Stockholm.

Bibliotekarie Maria Bergstrand berättar om Solidaritetshuset och Världsbiblioteket (nytt fönster)
Solidaritetshuset ligger i området Barnängen och byggnaden uppfördes 1782 som magasin till Barnängens manufaktur, en textilfabrik. Miljön skildras i Per Anders Fogelströms roman Vävarnas barn.

Efter Marias föredrag bjuder föreningen på glögg med tilltugg. Det kommer också finnas möjlighet att köpa schyssta julklappar från Solidaritetshusets bokbord. (Ta gärna med kontanter eller betala med Swish)

För att kunna beräkna åtgång av glögg m.m., anmäl er gärna här (nytt fönster)

Adressen är Tegelviksgatan 40.
Google Maps (nytt fönster)

Vägbeskrivning på Solidaritetshusets webbplats (nytt fönster)

Välkomna!

P.s.: Glöm inte vårt evenemang om bildning på måndag 27 november, kl. 18.30-20.00 i Katasalen på ABF-huset i Stockholm.
Om eventet Vad är bildning?

P.p.s.: Gå gärna med i regionföreningens facebookgrupp för att få uppdateringar vad som händer ännu lite tidigare
Regionförening Stockholm Uppsala Gotlands Facebooksida (nytt fönster)