Svensk biblioteksförenings årsmöte äger rum digitalt den 12 maj klockan 08.30–13.00. Föranmälan krävs. Välkommen!

Även i år kommer föreningens årsmöte att ske digitalt. Vi hoppas på högt deltagande. Årsmöteshandlingar skickas senast en månad innan årsmötet.

Anmälan via medlemssidan

För att delta i årsmötet behöver du föranmäla dig. Svensk biblioteksförening går nu över till att använda medlemssidan för kommunikation och anmälningar till evenemang. När du trycker på knappen ”Till anmälan” nedan, kommer du till medlemssidan. Om det är första gången du loggar in behöver du först klicka på ”Glömt lösenord”.

När du har loggat in väljer du ”Kommande evenemang” och anmäler dig. Kontakta info@svbib.se om du har några frågor om inloggningen eller om du inte kan logga in. Kom ihåg att du endast kan skapa lösenord med den e-postadress du anmält till föreningens medlemsregister.

Anmälan sker via länken nedan senast 23 april.

Till anmälan

Institutionell medlem som behöver rösta via fullmakt?
Kontakta oss på info@svbib.se i god tid före 28 april.

Årsmöteshandlingarna nu tillgängliga 2023

Inför Svensk biblioteksförenings årsmöte 12 maj har vi nu publicerat årsmöteshandlingarna.

Handlingarna, inklusive verksamhetsberättelsen, finns nu tillgängliga för nedladdning. Som ett led i vårt miljöarbete kommer vi inte att trycka materialet i år, så skriv ut en egen kopia om du vill ha handlingarna tillgängliga på papper under årsmötet. Samtliga handlingar kommer också att finnas tillgängliga i VoteIT. För att säkerställa god utskriftskvalitet av hela dokumentet, spara ner pdf:en på din egen dator och skriv ut därifrån istället för från webbläsaren.

Till årsmöteshandlingarna Till verksamhetsberättelsen