Nu är programmet nästan klart till Biblioteksdagarna, som i år arrangeras i Helsingborg 15-17 maj.

Under Biblioteksdagarna 2019 fokuserar vi på kompetens; vad vi menar med begreppet, vilken kompetens som behövs och hur vi skapar förutsättningar för att allas kompetens tas tillvara.

Vi kan stolt presentera bland andra Nicklas Lundblad som är adjungerad professor i innovation vid KTH och Europachef för samhällsfrågor på Google, och Sandy Hirsh, professor och chef för School of Information vid San Jose State University. Hon har också arbetat med UX i Silicon Valley och har haft flera uppdrag inom IFLA och ALA.

Konferensens moderator är Anders Mildner som är innehålls- och kommunikationsansvarig på Altitude Meetings. Ett företag som har jobbat väldigt tätt med biblioteksvärlden.

Liksom vid förra årets konferens blir det ett gemensamt program för alla deltagare.

– I utvärderingen av Biblioteksdagarna 2018 såg vi att det var ett uppskattat upplägg och vi kommer därför att genomföra Biblioteksdagarna på liknande sätt nästa år, säger Karin Linder, generalsekreterare på Svensk biblioteksförening.

Fram till 31 mars kan du boka tidigt-rabatt på konferensen. Anmäl dig redan nu.

Till programmet