Nu finns videoutställningen från vår digitala konferens Branschdagarna tillgänglig här på webbplatsen.

Inför vårens konferens Branschdagarna bjöd vi in biblioteken att delta i en videoutställning. Uppdraget bestod i att berätta något om verksamheten – i videoformat – på max 3 minuter. Filmen fick inte vara publicerad tidigare i sin helhet.

Tips, hjälp och berättelser

Det var många som ville delta i utställningen, både medlemmar och andra bibliotek, och vi kunde sätta ihop en utställning med 20 bidrag. I filmerna får du bland annat teknisk hjälp inför filminspelning från Degerfors bibliotek, tips från SLU-biblioteket om hur du håller ett kreativt digitalt möte, och berättelsen om hur Barnens Littfest i Umeå blev digital.

Av de 20 bidragen hade 13 stycken minst en representant som deltog under Branschdagarna, och fanns tillgänglig i den ”digitala monter” där videon visades för konferensens deltagare. Vi är nu glada att ha fått tillstånd från de flesta utställare att visa upp filmerna även här på webben, öppet för alla. Välkommen in!

Till videoutställningen