14 september är det dags för höstens första nätverksträff för folkbibliotekschefer. På förmiddagens program står en workshop för att ta fram ett svenskt bidrag till IFLA:s globala visionsarbete, och under eftermiddagen medverkar Amanda Glimstedt från Bibliotekshögskolan och pratar om vilka kompetenser som behövs för att nå visionen och den nationella strategin.

Träffen sker i Svensk biblioteksförenings nya lokaler på Oxtorgsgränd 2, 2 tr, använd porttelefon för att komma in. Anmälan sker senast 8 september. Mötesrummet rymmer max 40 personer, och det är först till kvarn som gäller.

Det kommer att finnas kaffe och frukt på förmiddagen, mingellunch på plats, och fika under eftermiddagen.

Här kan du anmäla dig till träffen och läsa hela programmet som pdf, öppnas i nytt fönster!

Välkomna!

Deltagande i föreningens expertnätverk är en förmån för enskilda medlemmar. Om du inte är enskild medlem anmäler du dig enkelt här: