Lyssna
15 Maj

Biblioteksdagarna

Tema kompetens

Bibliotek är en kraft för förändring – för individen och för samhället. En fortsatt utveckling kräver bred kompetens och kontinuerlig professionsutveckling för medarbetarna. Under Biblioteksdagarna 2019 fokuserar vi på kompetens; vad vi menar med begreppet, vilken kompetens som behövs och hur vi skapar förutsättningar för att allas kompetens tas tillvara.

Till anmälan

Praktisk information

Programmet inleds med ett mingel kvällen den 15 maj. Den 16 maj har Svensk biblioteksförening årsmöte kl. 8.30.
Konferensen startar med lunch på Helsingborgs konserthus den 16 maj och avslutas kl. 15.00 den 17 maj.

Mat och dryck

I konferensen ingår vegetariska luncher och fika båda dagarna.
Vid minglet onsdag den 15 maj bjuder vi på tilltugg och dryck.
Under festkvällen torsdag den 16 maj bjuds det på middagsbuffé med dryck.

Frågor kring anmälan

Vi samarbetar i år med konferensföretaget Meetx, som sköter anmälningsprocessen och andra praktiska saker kring konferensen. Om du har några frågor kring din anmälan, kontakta Meetx på biblioteksdagarna@meetx.se
Observera att anmälan är bindande.

Boende

I år kan du välja att boka boende direkt i anmälningsformuläret till konferensen. Du kan välja mellan dessa tre hotell:

• Clarion Grand Hotel (8 min promenad från konferensanläggningen)
  • Elite Hotel Mollberg vid Stortorget i Helsingborg (7 min promenad från konferensanläggningen)
  • Elite Hotel Marina Plaza (8 min promenad från konferensanläggningen)

Se hotellen på karta (nytt fönster)

Inte medlem ännu?

Passa på att starta ditt medlemskap nu, och få reducerat pris (3 500 kronor) på konferensen. Enskilt medlemskap kostar 350 kr/år, och innebär tillgång till alla våra expertnätverk, reducerade priser på våra konferenser, chans att söka stipendier, och vår tidning Biblioteksbladet hemskickad med åtta nummer/år.

Biblioteksdagarna 2019 i samarbete med Helsingborgs stad.

Svensk biblioteksförening

Maila mig