Datum för evenemanget: 22 maj, 2024

Biblioteksdagarna

Biblioteksdagarna är årets stora evenemang för dig som jobbar med biblioteksverksamhet.

Till programmetAnmäl dig här

Kreativitet kan finnas i det lilla eller det stora. Det kan vara en ny möblering av barnavdelningen eller att träna på svåra användarmöten med hjälp av avatarer. Den tekniska utvecklingen öppnar för nya innovationer, likaväl som idéer från medarbetare och användare. Samverkan med andra aktörer, professioner och verksamheter gör oss också mer kreativa. På Biblioteksdagarna 2024 undersöker vi tillsammans kreativiteten i bibliotekssektorn. Var finns möjligheterna och hindren? Och har vi tid och råd att inte vara kreativa? Under två dagar, 22–23 maj 2024, samlar vi sektorn i Sara kulturhus i Skellefteå för att lyssna, samtala och utbyta idéer. Det blir föreläsningar med välmeriterade talare och nätverkande.

Konferenspriser:

Early bird medlem: 4 100 kronor till och med 1 mars.
Ordinarie medlem: 5 000 kronor
Early bird ej medlem:
 4 800 kronor till och med 1 mars.
Ordinarie ej medlem: 5 700 kronor.
Student/pensionär: 2 800 kronor.

Vill du vara utställare på Biblioteksdagarna?

Priset för en monter är 14.900 kronor ex moms. I priset ingår monterytan och 2 deltagarplatser inklusive lunch, fika, mingel och konferensmiddag.

I utställarpaketet ingår följande:

• Monter, storlek 4 x 2 meter
  • 1 ståbord, 2 stolar, wifi och el
  • 2 deltagarplatser (lunch, fika, mingel, middag)
  • 25% rabatt på banner i nyhetsbreven som går ut innan och efter Biblioteksdagarna

När: 22–23 maj 2024
Plats: Sara Kulturhus, Kanalgatan 43b, 931 31 Skellefteå
Pris: 14.900 kronor ex moms

Har du några frågor kring Biblioteksdagarna och eventuellt deltagande? Välkommen att kontakta Mediakraft så hjälper vi dig.
Victoria Pettersson
+46 735 118 179
victoria.pettersson@mediakraft.se

Lisa Gemmel

Press- och opinionsansvarig

Arbetar med presskontakter och opinionsbildning, samt med frågor som rör upphovsrätt och EBLIDA. Projektleder Biblioteksdagarna.

email Press- och opinionsansvarig, Lisa Gemmel