Svensk biblioteksförening delar årligen ut Sveriges biblioteks utmärkelser. Priserna är unika eftersom pristagarna utses av bibliotekarier och experter på läsningens praktik. Nu söker vi en ny ledamot till juryn som utser Årets mobila bibliotek. Den som är intresserad ska vara verksam inom mobil biblioteksverksamhet.

Ledamoten utses av Svensk biblioteksförenings styrelse och tillsätts för en period på två år. Ingen ersättning utgår för uppdraget men föreningen står för rese- och eventuella hotellkostnader.

Anmäl ditt intresse genom att skicka en kort bakgrund om dig själv till Anna Lindahl, anna.lindahl@svbib.se, senast 10 januari 2019.
Ange gärna “Årets mobila bibliotek” i ärenderaden.

Mer om priset samt stadgar finns att läsa på föreningens webbplats.

Foto: Vinnare av Årets mobila bibliotek, Kungsbacka mobila bibliotek, foto tagen av Elisabeth Ohlson Wallin.