Lyssna

Biblioteksdagarna

Anmäl dig

Biblioteksdagarna 2017

Svensk biblioteksförenings årsmöte och konferens, Biblioteksdagarna, är de ledande branschdagarna i bibliotekssverige. Det är ett stort och självklart evenemang för alla med biblioteksanknytning; från minsta biblioteksfilial till stora universitetsbibliotek och beslutsfattare inom sektorn. Konferensen samlar årligen flera hundra deltagare för att diskutera biblioteksfrågor ur olika aspekter, med nationella och internationella perspektiv, lyssna på intressanta föreläsningar, delta i workshops och paneldiskussioner. Evenemanget ger möjligheter att både hålla sig informerad och själv bidra med kunskap.

I år kommer du som deltagare att hitta Biblioteksdagarnas program, deltagarförteckning och annan information i vår konferensapp. Vi hoppas att appen ska skapa ett mervärde till dagarna genom att erbjuda möjlighet att ställa frågor till föreläsare via appen. Vi kommer att ställa frågor till er för att ta reda på om programinnehållet motsvarar era förväntningar och ni kan också anteckna och interagera med varandra via appen. Mer information om hur du får tillgång till appen får du i ditt bekräftelsemail på din anmälan.

Välkomna till Växjö konserthus 2017!

Hotell

Klicka på länken nedan för information om de hotell som finns reserverade för Biblioteksdagarnas deltagare.

Frågor angående hotellbokningar, kontakta Travel Service.

Telefon: +46 (0)31-719 10 50
E-post: support@travelservice.se

Hotellutbud, öppnas i nytt fönster >

Deltagare

Här kan du se deltagarlistan Biblioteksdagarna 2017, 10-11 maj i Växjö.
Deltagarlistan uppdateras 1 gång/vecka.

Deltagarlista som pdf kommer inom kort.

Våra utställare

Mer information kommer inom kort.

Jenny Poncin

Utvecklingssekreterare och verksamhetsstrateg

Arbetar med folkbibliotek, regionbibliotek, sjukhusbibliotek, fängelsebibliotek, digital delaktighet, ansvarig för Biblioteksdagarna, regionföreningarna och Greta Renborg-juryn samt Bengt Hjelmqvist-juryn.

Maila mig

Svensk biblioteksförening