Lyssna

Biblioteksdagarna

Biblioteksdagarna 2018

Svensk biblioteksförenings årsmöte och konferens, Biblioteksdagarna, är de ledande branschdagarna i bibliotekssverige. Det är ett stort och självklart evenemang för alla med biblioteksanknytning; från minsta biblioteksfilial till stora universitetsbibliotek och beslutsfattare inom sektorn. Konferensen samlar årligen flera hundra deltagare för att diskutera biblioteksfrågor ur olika aspekter, med nationella och internationella perspektiv, lyssna på intressanta föreläsningar, delta i workshops och paneldiskussioner. Evenemanget ger möjligheter att både hålla sig informerad och själv bidra med kunskap.

Du är välkommen till Svensk biblioteksförenings årsmöte och Biblioteksdagarna 2018 på City Conference Centre i Stockholm den 16 – 17 maj.
Program och anmälan presenteras i början av året.

Jenny Poncin

Utvecklingssekreterare och verksamhetsstrateg

Arbetar med folkbibliotek, regionbibliotek, sjukhusbibliotek, fängelsebibliotek, digital delaktighet, ansvarig för Biblioteksdagarna, regionföreningarna och Greta Renborg-juryn samt Bengt Hjelmqvist-juryn.

Maila mig

Svensk biblioteksförening