Lyssna

Anmälan Biblioteksdagarna

Stockholm City Conference Centre, 16–17 maj 2018

Medlem (enskild eller institutionell) i Svensk biblioteksförening: 3 500 kronor ex moms
Anmälan medlem

Student-/pensionärsmedlem: 2 000 kronor ex moms
Anmälan student-/pensionärsmedlem

Ej medlem: 4 500 kronor ex moms
Anmälan ej medlem

Angivna priser är med boka tidigt-rabatt och gäller till och med 28 februari.

Stockholm City Conference Centre

Konferensen kommer att hållas på Stockholm City Conference Centre, Folkets hus. Karta

Om programmet

Svensk biblioteksförening samlar medlemmar med olika erfarenheter och kompetenser från hela sektorn. I år vill vi ta fasta på det vi alla har gemensamt, för oavsett var vi arbetar så är vi alla en del av en gemensam infrastruktur av bibliotek. Under Biblioteksdagarna 2018 presenterar vi därför ett gemensamt program för alla deltagare, som fokuserar på de utmaningar och frågeställningar vi alla delar. I programmet kommer det också att finnas utrymme för erfarenhetsutbyte i form av en posterutställning, möten och samtal. Inom ramen för konferensen hålls också Svensk biblioteksförenings årsmöte.

Kvällen den 15 maj är alla deltagare välkomna på mingel, med möjlighet att registrera sig inför konferensen. 16 maj kommer vi att ha en festkväll på Nalen, med buffé, underhållning och fest. Detaljer och fullständigt program publiceras efterhand.

Mat och dryck

I konferensen ingår vegetariska luncher, fika båda dagarna, och middagsbuffé med dryck under festkvällen på Nalen den 16 maj.

Frågor kring anmälan

Vi samarbetar i år med konferensföretaget Meetx, som sköter anmälningsprocessen och andra praktiska saker kring konferensen. Om du har några frågor kring din anmälan, kontakta Meetx på biblioteksdagarna@meetx.se
Observera att anmälan är bindande.

Boende

I år kan du välja att boka boende direkt i anmälningsformuläret till konferensen. Dessa fyra hotell finns att välja på:

• Grand Central by Scandic
  • Hotel C Stockholm
  • Scandic Upplandsgatan
  • Scandic Norra Bantorget

Se hotellen på karta (nytt fönster)

För studenter

Du som är student inom biblioteks- och informationsvetenskap och är medlem i föreningen kan söka vårt stipendium för kostnadsfritt deltagande i konferensen, plus ekonomiskt stöd för övriga omkostnader upp till 1 000 kronor. Skicka ett mejl till oss och berätta vilken utbildning du går och en kort motivering. Stipendiet delas ut till max fem studenter.
info@svbib.se

Inte medlem ännu?

Passa på att starta ditt medlemskap nu, och få reducerat pris (3 500 kronor) på konferensen. Enskilt medlemskap kostar 350 kr/år, och innebär tillgång till alla våra expertnätverk, reducerade priser på våra konferenser, chans att söka stipendier, och vår tidning Biblioteksbladet hemskickad med åtta nummer/år.